tisdag 22 juni 2010

Sommartips

Hej!

Hoppas det går bra med månadens bok! Jag har inte riktigt kommit igång, den känns lite... vet inte, odetaljerad och opersonlig än så länge. Men, men, jag läser vidare, den är ju kort!

Jag har lagt upp lite fler favoriter i vänsterkolumnen, hör gärna av er med fler tips! Kan vara bra nu inför sommaren :)

Vill ni läsa kopiöst mycket och bra så ta tag i min favorit-genre, fantasy. Terry Goodkinds svit Sword of truth på nio böcker om jag minns rätt är skitbra. Eller Robert Jordans nästan klassiska Sagan om drakens återkomst på ca 22 böcker, där har man att göra!

Kram

3 kommentarer:

Carro's Blogg sa...

Det är bara att fortsätta läsa jag är övertygad om att du snart blir fast i boken. Böckerna i denna serie är hur mysiga som helst. Jag är redan inne på fjärde boken.

Fröken Grön sa...

Jag känner igen mig i din reaktion, Maria. Jag läste första boken förra sommaren på rekommendation av min mamma, som är helt förälskad i hela serien. Min egen reaktion var inte lika känsloladdad, utan mest "jaha, ok, men inte mer".

Å andra sidan var min reaktion precis likadan efter att ha läst den allra första Harry Potter-boken, men från den andra boken och framåt blev jag helt besatt! - Kanske alltså läge att ge Mma Ramotswe en andra chans! (För jag har inte läst del 2 än.)

Kanske är det så med "hypade" böcker, att vår egen förväntan ligger som ett filter och saboterar läsupplevelsen lite grann?

/Anna-Karin

Maria sa...

Så är det nog Anna-Karin. Jag Harry Potter-vägrade i flera år, sen slukade jag de tre första på en gång, besatt! Samma med ovan nämnda Robert Jordan-serie. Men sen är jag ju en fantasynörd, deckare och kriminalare har aldrig lockat.

Dock har jag läst halva boken nu och den har blivit bättre! Nu har hon kommit igång med sin byrå och det rullar på :)

Kramar!!